onsdag den 13. august 2014

Sommer strik og hækling

Kufferten var fuld af garn bl.a  ;)

Når jeg holdt sol pause på Cuba,
hæklede jeg kartoffelvarmere.
Disse 2 er næsten færdige.
en 3. ligger og venter på en forside.


Denne her var ikke med,
da den kun mangler firkanten i halsen.
Garnet er fra turen til USA.
Så blødt som smør.


NO.6 fra den første nummerbog,
var derimod med til Cuba.
Den var flystrik både ud og hjem,
og lidt indimellem strik.

Så nu mangler der kun et halvt ærme.


Birte`s striber har været undervejs det meste af sommeren.
Nu mangler den kun ærmekanter.


Så når jeg nu tager mig sammen har jeg snart 3 færdige bluser.

I poser under strygebrættet ligger
til de næste projekter.

Jeg har meldt mig ind i en gruppe på Facebook,
hvor der udelukkende strikkes af designeren Veera Välimäki.
Nu må det snart være min tur til at vise noget der.
fristelser på siden af alle de flotte tunikaer er der nok af.

Så er der vundet garn op til en 1935 Kragejakke.

Begge dele i grønnefarver og med det meste garn fra lagerskabet.

Desuden er der taget garn frem til en af modellerne i Annette D reste bog.

Så mine pinde går ikke kold foreløbelig og formodenlig aldrig ;))

Måske der også kommer mere med hæklenålen ;)

Mine unger syntes dog de der kartoffelvarmere er noget af de underligste tingester ;)
Har dog tænkt at de der små husmoderlige ting skal fyldes i advendt gaverne til jul.



Ingen kommentarer: